Reklama
  • Środa, 5 kwietnia 2017 (13:06)

    Warzywne kanapki

Składniki: 2 ugotowane buraki, 1 pomarańcza, 1 łyżka miodu, 1 bakłażan, 2 ząbki czosnku, 1 garść listków rukoli, po 2 łyżki majonezu i śmietany, 6 dużych bułek z otrębami, sól, pieprz, 1 gałązka rozmarynu, oliwa

1. Ugotowane i obrane buraki pokrój w większą kostkę. Na patelni rozgrzej 1-2 łyżki oliwy. Wrzuć buraki. Skrop je sokiem wyciśniętym ze sparzonej pomarańczy, posyp igiełkami rozmarynu. Duś 3-4 minuty. Dodaj miód, wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem.

2. Bakłażan opłucz, osusz, pozostaw ze skórką. Pokrój go w plasterki. Na patelni rozgrzej kolejne 2 łyżki oliwy. Wrzuć plastry bakłażana, smaż, obracając, 5-8 min. Dodaj przeciśnięty ząbek czosnku oraz sól i pieprz do smaku. Jeszcze chwilę smaż razem. Opłucz i osusz rukolę.

Reklama

3. Majonez połącz ze śmietaną i drugim przeciśniętym ząbkiem czosnku. Dopraw solą i pieprzem. Bułki podgrzej, rozkrój. Do środka każdej nałóż odrobinę sosu, po kilka listków rukoli oraz ciepłe warzywa.

6 porcji, czas ok. 30 min; porcja – 270 kcal, cena 3 zł.

Jeśli zamierzasz przyrządzić bułki z jarskimi kotlecikami, zetrzyj na tarce 2 surowe buraki, dodaj szklankę ugotowanej kaszy jaglanej, posiekaną cebulę, 1/2 szklanki uprażonych nasion słonecznika, 1/4 szklanki bułki tartej, 2 łyżki mąki i przyprawy do smaku. Uformuj burgery. Piecz 45-60 min w 200 st.

Świat kobiety

Zobacz również

  • Skład na 4 porcje: ● 350 g piersi indyka ● 300 g świeżego szpinaku ● cebula ● średniej wielkości pomidor ● 125 g sera mozzarella ● olej ● 75 g serka śmietankowego z ziołami ● 2 półbagietki z... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.